e Vilasouto.
 
  
 

Entre os anos 1940 ata 1960 lévanse a cabo en España os primeiros voos completos con fotografía aérea orientada á producción de cartografía topográfica en Galicia, e por suposto en toda España. O voo de  1956 foi un traballo de cooperación entre o Exército do Aire de España e a Forza  Aérea de EEUU. Coloquialmente é coñecido como  “voo americano".

No que sigue son trozos da fotografía que este voo americano sacou no cuadrante que corresponde a Vilasouto no ano 1956. Curiosamente inda non estaba feito o embalse de Vilasouto e o río Mao discurría marabilloso non moi lonxe de Vilasouto, dando unha curba  e vindo ata onde hoxe está a presa.

Por suposto que o voo americanos sacou fotografías de toda a comarca de O Incio.

A Xunta de Galicia seguindo o exemplo de outras comunidades como Andalucia, Cataluña, etc. está poñendo a disposición de todos as fotografías completas de este voo americano.

Breve Historia do voó americano en España.

Ver fotografías do voo americano de 1956 en Calvos

Ver fotografías do voo americano de 1956 en Vilasouto

 

salir.jpg (1925 bytes) Salir a Calvos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Breve historia do Voo americano en España

 

Maqueta del Beechcraft RC-45. Un dos modelos.

Ver en despegue un destos avións  Beechcraft C-45 que foron usados no "voó americano" en España; este modelo é moi parecido ao que sacou as fotografías


Entre marzo de 1956 e setembro de 1957, o Servizo de Mapas do Exército dos Estados Unidos, a través da USAF, realizou un voo fotogramétrico que cubriu todo o territorio nacional.
Foi un proxecto completamente militar, tanto nos medios empregados como na súa finalidade.
O “Proxecto Español”, como se chamaba, comezou xusto despois de que a USAF realizase o mesmo traballo en Italia. Daquela, Estados Unidos estaba en plena estratexia de loita contra o comunismo, e España era un punto clave nesa estratexia, tanto a nivel xeográfico como político. Neste marco hai que entender o acordo entre o goberno franquista e o exército estadounidense para levar a cabo un proxecto de enorme envergadura.
O plan establecido era utilizar seis avións Beechcraft RC-45 con base no aeródromo de Xetafe (Madrid) e cos de León, Zaragoza, Sevilla, Albacete, Palma de Mallorca, Barcelona, ​​Valencia e o norte de Marrocos como apoio. As cámaras montadas eran Fairchild T-11 de gran formato para fotografía aérea e lentes Metrogon de 6 polgadas con f/6.3. O negativo utilizado foi de 70 mm, o que ofrecía unha definición notable.
Ata hai moi pouco tempo, a existencia destas imaxes aéreas era descoñecida por case todo o mundo. En 2011, as autoridades militares, a través do Centro Xeográfico do Exército (CEGET), levaron a cabo o proxecto de dixitalización dos 60.000 cadros almacenados en 600 bobinas que conforman o "voo americano". Hoxe, todo este material foi cedido ás comunidades autónomas e confederacións hidrográficas que, en xeral, o puxeron a disposición do público gratuitamente en Internet en imaxes en formato TIFF de gran calidade. Fonte  O Instituto do Estudos do Territorio (Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas - Xunta de Galicia) a través do seu portal de Descarga de Información Xeográfica, recompilou os alambiques das terras galegas para a súa consulta e descarga gratuíta (en pdf - 14mb).


Foron moitos os momentos de "emoción" ao comparar o pasado e o presente dos pobos e terreos limítrofes, por exemplo na miña páxina web de Alberguería, no concello de A Veiga en Ourense, houbo ata choros da xente, e mesmo eu, que son o que fago esa web albergueria.es comprendín cando vín as fotografías como foi realmente o pueblo de Alberguería antes de quedar asolagado.

Repito podedes ver a web escribindo en google albergueria.es. Un pueblo do que son fillo adoptivo dende o ano 2008.

O mismo pode pasar vendo as fotografías coa xente maior de Vilasouto e outros lugares do río Mao que quedaron debaixo do encoro de Vilasouto. Para mín é unha novedade ver como eran as cousas realmente, imaxino como será para a xente que naceu nese lugar.

Estou orgulloso de poñer algunhas desas fotos e en calquera caso dar noticia de que existen e as podedes consultar.

Porei aquí o link para facelo. Este é o link actual en Galicia.

Basta entra na web ir o mapa e selecionar Calvos ou o que sexa. Logo escoller o voo americano serie B (abaixo, hai outras posibilidades)  e no apartado de capas adicionais (arriba a dereita)  o voó 1956-57 e xa saen as imaxes.

 

 

Ver en despegue un destos avións  Beechcraft C-45 que foron usados no "voó americano" en España; este modelo é moi parecido ao que sacou as fotografías

 

Volver

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voó americano fotografía de Calvos.

 

 

Mapa do voó amaricano sacada no 1956 de Calvos. Eu salvo a carretera actual que non está, o camiño sigue por riba, o resto está moi parecido o de hoxe.

Esta é a imaxen sacada do programa da xunta relativo o voó americano:

Voó americano 1956

Trociño dun mapa de 1943-1945  da "Dirección general Instituto Geográfico y Catastral  Trabajos topográficos de la provincia de Lugo". Escala 1:25000 . Zona 3º firmado en Madrid o 19 de marzo de 1944.  O mapa está firmado por un topógrafo e varios inxeneiros. A superficie está calculada con planímetro "Reiss".

Ver tamén unha comparativa:

Comparativa entre o Voo americano de 1956 e hoxe.

 

Volver

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voó americano Vilasouto.

Aquí xa hai moitas cousas distintas que chaman a atención: por suposto o río Mao a dereita e con esas casas de Vilanova  e prados, a igrexa de San Mamede de Vilasouto,  a ponte no río camiño de Eirexalva, por suposto Vilasouto. En fin que disfrutes da fotografía, seguro que atopades tamén a escola.

 

É posible entender moito máis cun mapa de 1943-44, que remato de conseguir  no Servicio Regional de Galicia-La Casa del Mapa-A Coruña.

Por internet https://www.cnig.es

Unha mágoa que o ser de Monforte de Lemos , Vilasouto quedou nun extremo, pero vouno poñer xa que nos axuda a entender como era o lugar onde hoxe está o encoro e poder así comparar co mapa anterior.

 Trociño dun mapa de 1943-1945  da "Dirección general Instituto Geográfico y Catastral  Trabajos topográficos de la provincia de Lugo". Escala 1:25000 . Zona 3º firmado en Madrid o 19 de marzo de 1944.  O mapa está firmado por un topógrafo e varios inxeneiros. A superficie está calculada con planímetro "Reiss".

Este mapa confirma moitas cousas das afirmadas anteriormente. Vexo que ten algúnha diferencia con "Villasoto" que o sitúa donde hoxe é A Lama e tamén a carón da Illeira e do Barrial; neste último caso poñendo Villasoto(1). Habería que investigar ó por qué é así. En principio penso que Villasoto é o que pón (1) e logo preguntarían en Calvos, no lugar da Lama e dixeron que era Villasoto,  ou algo similar.

Agradecer ao servicio estatal de mapas da Coruña pola amabilidade e o trato que me deron solicitanto mapas antiguos do municipio de O Incio.

Déronme varios mapas pero este é o máis interesante, o que non trae é Santa Cruz do Incio, unha mágoa.

Básicamente confirma o voó americano

 

O seguinte mapa conseguido é un trozo do de Monforte de Lemos do ano 1947:

O mapa é de escala 1/50000. e por suposto ten un peso grande para internet, por eso poño un trociño.

O mapa é de tódolos xeitos unha xoia xa que permite ver como era o río Mao na zona de Vilasouto, onde estaba Vilanova; detalles como que en 1947 había un batán moi preto de onde hoxe está a igrexa antiga de San Mamede de Vilasouto e tamén aparece Belesar.

Por certo aquí tamén aparece a escola de Vilasouto e entender por que quedou asolagada.

En fin. para mín unha xoia de mapa. é unha pena xa que o ser de Monforte de Lemos trae  a nosa zona no extremo de arriba. Unha mágoa.

Por último vou poñer unha comparativa entre o voó americano de 1956 e hoxe, que fai o mismo programa :

 

 

Volver